Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ μπαίνουν για τα καλά οι influencers, που μέρα με τη μέρα αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση σε σημαντική μερίδα Ελλήνων και κυρίως Ελληνίδων, που αρέσκονται να ενημερώνονται μέσω αυτών για τις τάσεις της μόδας, για νέα προϊόντα ή για καταστήματα κλπ. Στο οικονομικό επιτελείο φτάνουν συνεχώς όλο και περισσότερες καταγγελίες για influencers που αμείβονται και μάλιστα αδρά για να διαφημίζουν πάσης φύσεως προϊόντα, με τα έσοδα σε πολλές περιπτώσεις να μην δηλώνονται.
Θέλοντας η ΑΑΔΕ να βάλει ένα τέλος σε δραστηριότητες που μπορούν να αποτελέσουν ή αποτελούν εστίες φοροδιαφυγής ή και διακίνησης «μαύρου χρήματος» εντείνει τις προσπάθειες της και επιδίδεται σε σαρωτικούς ελέγχους. Καλλιτέχνες, αθλητές, μοντέλα, τηλεοπτικά πρόσωπα κ.α. που μέσω των social media και ιδίως μέσω του Instagram ανεβάζουν φωτογραφίες τους και διαφημίζουν διάφορα προϊόντα, όπως ρούχα, υποδήματα, αρώματα, κοσμήματα, καλλυντικά κ.α., βρίσκονται, λοιπόν, στο μικροσκόπιο. Σημειώνεται ότι την περίοδο της πανδημίας και των lockdown οι οικονομικές δραστηριότητες των influencers στην Ελλάδα αναπτύχθηκαν αρκετά γρήγορα, καθώς αυξήθηκε η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και, παράλληλα, αναπτύχθηκε με γρήγορους ρυθμούς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της HypeAuditor, εκτός από τους σταρ παγκόσμιας εμβέλειας που κερδίζουν εκατομμύρια δολάρια προωθώντας διάφορα προϊόντα μέσω των social media, συνολικά εκτιμάται πως υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου 50 εκατομμύρια influencers που κερδίζουν κατά μέσο όρο 2.970 δολάρια το μήνα από την προώθηση προϊόντων μέσω των λογαριασμών τους.